IZVJEŠĆE O TRANSPARENTNOSTI
(temeljem čl. 59 Zakona o reviziji, NN 127/17)
1. Pravni ustroj i članska struktura
a) LIST d.o.o. je trgovačko društvo registrirano po propisima Republike Hrvatske.
Društvo je utemeljeno 24. rujna 1993. godine. Registrirane djelatnosti društva su:
(1) usluge revizije,
(2) usluge s područja financija i računovodstva,
(3) usluge financijskih analiza i kontrola,
(4) usluge poreznoga i ostaloga poslovnog savjetovanja,
(5) usluge procjenjivanja vrijednosti poduzeća, imovine i obveza,
(6) usluge sudskog vještačenja,
(7) usluge izrade i ekonomske ocjene investicijskih projekata.
b) Statističko razvrstanje djelatnosti: NKD 6920 Računovodstvene, knjigovodstvene
i revizijske djelatnosti; porezno savjetovanje.
c) OIB 01008232760.
d) Članska struktura društva:
Društvo ima 20.000 poslovnih udjela koje drže članovi društva:
(1) Josip Tomasović, ovlašteni revizor, 8.000
(2) Jurica Ivanišević, ovlašteni revizor, 7.000
(3) Ljiljana Bajurin, ovlašteni revizor, 5.000
2. Pripadnost mreži
LIST d.o.o. djeluje samostalno i ne pripada mreži.
3. Upravljačka struktura
Uprava društva sastoji se od tri člana:
- Josip Tomasović,
- Jurica Ivanišević i,
- Ljiljana Bajurin.
4. Sustav kontrole kvalitete
a) Revizorska tvrtka LIST predana je cilju kvalitete kao temeljnom obilježju svoga rada čime se omogućava ispunjavanje ciljeva tvrtke i ukupne društvene odgovornosti za djelatnosti koje obavljamo.
b) Kontrola kvalitete provodi se radi održavanja visokih standarda kvalitete revizije i ostalih angažmana tako da se osigura:
i. da tvrtka i njeno osoblje postupaju u skladu s profesionalnim standardima te zakonskim i regulatornim zahtjevima,
ii. da su izvješća koja izdaje tvrtka primjerena u datim okolnostima.
c) Kontrola kvalitete obuhvaća sljedeće dijelove sustava:
(1) odgovornost vodstva za kvalitetu unutar tvrtke
(2) relevantne etičke zahtjeve
(3) prihvaćanje klijenata i zadržavanje odnosa s klijentom
(4) ljudske resurse
(5) obavljanje angažmana
(6) monitoring
Ad1) Odgovornost vodstva za kvalitetu unutar tvrtke:
i. Uprava tvrtke zastupa stav da je kvaliteta najvažnija komponenta svakog angažmana.
ii. Uprava preuzima odgovornost za sustav kontrole kvalitete u cjelini i u njenim provedbenim dijelovima.
iii. Za provedbu kontrole kvalitete, uključujući formiranje procedura i njihovo praćenje, uprava će angažirati svoje najbolje osoblje.
Ad2) Relevantni etički zahtjevi. Temeljna načela profesionalne etike koju usvaja tvrtka i zaposleno osoblje tvrtke su:
i. poštenje
ii. objektivnost
iii. profesionalna kompetentnost i dužna pažnja
iv. povjerljivost
v. profesionalno ponašanje
Ad3) Prihvaćanje klijenata i zadržavanje odnosa s klijentom. U odlukama koje se odnose na prihvaćanje i zadržavanje klijenta politika tvrtke među ostalim je:
i. prihvaćat će se samo oni angažmani za koje se mogu planirati ljudski i vremenski resursi za profesionalno izvršenje angažmana, uključivo i razmatranje specifičnosti djelatnosti i veličine angažmana te iskustva raspoloživog osoblja,
ii. prihvaćat će se samo oni klijenti za koje nije osporena čestitost njihove uprave.
iii. prihvaćat će se samo oni angažmani u kojima nije dovedena u sumnju neovisnost tvrtke ili angažiranoga partnera, te u kojima neće biti očekivanoga pritiska klijenta na oblikovanje izvještaja.
Ad4) Ljudski resursi
i. Stalna briga tvrtke je osigurati dovoljno osoblja s kompetencijama, sposobnostima i privrženošću etičkim načelima, što omogućava obavljanje ugovorenih angažmana po najvećim profesionalnim standardima.
ii. Tvrtka će se brinuti da zaposleno osoblje profesionalno napreduje kroz obrazovanje, uvježbavanje i prenošenje iskustva.
iii. Kod sastavljanja timova za pojedini angažman posvetit će se pažnja tehničkom i specijalističkom znanju kao i profesionalnom iskustvu članova tima koji se uključuje u vezi sa specifičnostima dotičnog angažmana.
Ad5) Obavljanje angažmana. Tvrtka razvija i kontinuirano unapređuje metodologiju provedbe revizije i obavljanje revizijskih angažmana. Metodologija revizije obuhvaća sve faze angažmana (a) prihvaćanje klijenta, (b) procjenu rizika i procjenu značajnosti, (c) strategiju i plan revizije, (d) provedu testova kroz poslovne cikluse, (e) formiranje zaključaka i izdavanje izvješća, te (f) kontrolu kvalitete. Kontrola kvalitete obavljanja angažmana provodi se kroz: konzultiranje, nadziranje i pregled kontrole kvalitete. Pregled kontrole kvalitete provodi se redovito za sljedeće tipove revizija:
i. revizije financijskih izvještaja kotirajućih društava (uključivo i povezana društva)
ii. revizije visokog rizika
iii. revizije s vanjskim rizicima
Pregled kontrole kvalitete provodi se po godišnjem planu. Pregled kontrole kvalitete za pojedini angažman na koncu rezultira:
i. popunjenom Check-listom te
ii. agregiranom ocjenom pregleda kontrole kvalitete koju na temelju činjenica iz pregleda formulira pregledavatelj.
U kontroli kvalitete izlistanih subjekata i zaključcima o provedenoj kontroli kvalitete temeljene na radnoj dokumentaciji i raspravi s angažiranim partnerom, pregledavatelj kontrole kvalitete izrazit će i sljedeće zaključke: (1) da li je postignuta neovisnost tvrtke u dotičnom angažmanu, (2) jesu li provedene odgovarajuće konzultacije sa zaključcima o različitim mišljenjima u složenim i sumnjivim pitanjima, (3) odražava li radna dokumentacija podloge za suštinu zaključaka predmetnog angažmana.
Pregled kvalitete s ocjenom pregleda treba biti dovršen prije izdavanja izvještaja o angažmanu. Izvještaj se ne može izdati ni datirati prije nego se postigne prihvatljiva razina kvalitete.
Ad6) Monitoring.
i. Monitoring obuhvaća procedure kojima partneri svake godine testiraju kompletan proces jednoga angažmana, što uključuje rekonstrukciju dokumentacije i zaključaka angažmana, neovisno o zaključcima koje je izvorno izveo partner koji je vodio dotični angažman. Proces monitoringa provodi neovisni partner, tj, onaj koji nije vodio angažman koji je predmet testiranja i nije proveo kontrolu kvalitete dotičnog angažmana. O nađenim rezultatima testiranja sastavlja se pisani izvještaj.
ii. Na temelju nalaza provedenoga monitoringa uprava tvrtke saopćava partneru nađene slabosti u provedbi angažmana radi rasprave o izvorima tih slabosti i načina njihova otklanjanja. U slučaju ponavljajućih grešaka na angažmanu, ključni angažmani koje je kontrolirao dotični partner prenijet će se na druge partnere što praktično rezultira negativnim financijskim učincima za ocijenjenog partnera
iii. Uprava tvrtke obratit će pozornost u slučajevima bilo kakvih internih ili eksternih pritužbi ili osporavanja postupaka u vezi s nepoštivanjem profesionalnim standardima ili regulatornih zahtjeva
Uprava vjeruje da je postavljen sustav kontrole kvalitete djelotvoran u ostvarivanju temeljnih ciljeva kvalitete revizijskih poslova i izvršavanja svih prihvaćenih ugovora.
5. Provjera kvalitete rada (čl. 43. Zakona)
Tijekom 2015. godine proveden je izravni redovni nadzor Komore o provjeri kvalitete rada u društvu LIST d.o.o.
6. Društva od javnog interesa kod kojih su obavljene revizije
Tijekom 2017. godine obavili smo revizije kod sljedećih društava od javnog interesa:
a) Atlantska plovidba d.d. Dubrovnik
b) Tankerkomerc d.d. Zadar
c) Hoteli Baška voda d.d.
d) Dubrovačko primorje d.d. Dubrovnik
7. Izjava o neovisnosti
Obavljen je pregled poštivanja zahtjeva neovisnosti te nisu utvrđeni propusti u pogledu neovisnosti.
8. Politika stalnog usavršavanja ovlaštenih revizora
Ovlašteni revizori zaposleni u društvu LIST d.o.o. imaju pravo i obvezu stalnog stručnog usavršavanja radi održavanja stručnosti i kompetencija za obavljanje usluga revizije. Usavršavanje se odnosi na:
a) stalno praćenje najširega kruga stručne literature,
b) redovito sudjelovanje na stručnim simpozijima i seminarima s tematikom koja je povezana s revizijom i revizijskim uslugama.
Podaci o provedenom stručnom usavršavanju svih ovlaštenih revizora dostupni su u evidencijama društva LIST.
9. Opis politike ovlaštenog revizora ili revizorskog društva u vezi s rotiranjem glavnih partnera za reviziju i zaposlenika u skladu s člankom 17. stavkom 7. Uredbe
Glavni partneri za reviziju nadležni za obavljanje zakonske revizije društava od javnog interesa prekidaju svoje sudjelovanje u zakonskoj reviziji subjekta koji je predmet revizije najkasnije sedam godina od dana svog imenovanja. Oni ne mogu ponovno sudjelovati u zakonskoj reviziji revidiranog subjekta prije isteka tri godine nakon tog prekida.
Društvo LIST uspostavlja mehanizam postupne rotacije ostalih ovlaštenih revizora koje sudjeluje u zakonskoj reviziji subjekata od javnog interesa. Mehanizam postupne rotacije ovlaštenih revizora primjenjuje se razmjerno opsegu i složenosti rada ovlaštenog revizora.
10. Financijske informacije o poslovanju
Ukupan prihod društva LIST d.o.o. za 2017. godinu iznosi 1,9 milijuna kuna, od čega:
a) prihodi od zakonske revizije godišnjih i konsolidiranih financijskih izvještaja subjekata od javnog interesa i subjekata koji pripadaju skupini poduzetnika čije je matično društvo subjekt od javnog interesa 0,4 milijuna kuna,
b) prihodi od zakonske revizije godišnjih i konsolidiranih financijskih izvještaja drugih subjekata 1,2 milijuna kuna,
c) prihodi od dozvoljenih nerevizorskih usluga subjektima koji su predmet revizije koju obavlja ovlašteni revizor ili revizorsko društvo te prihodi od pružanja nerevizorskih usluga drugim subjektima, ispod 0,1 milijuna kuna.
d) naknadno naplaćeni prihodi, ispravci vrijednosnih usklađenja i ostali nespomenuti prihodi u 2017. godini 0,3 milijuna kuna.
11. Primanja ovlaštenih revizora
Primanja ovlaštenog revizora koji potpisuje revizorska izvješća o obavljenim revizijama društva od javnog interesa sastoje se od:
a) godišnje plaće u svoti od 120 do 140 tisuća kuna,
b) sudjelovanja u dobiti društva, sukladno članskoj strukturi iz točke 1a ovoga izvješća.
U svom radu i ponašanju naša tvrtka i naše osoblje posvećeni su temeljnim načelima Kodeksa etike za profesionalne računovođe:
- integritet, iskrenost i poštenje
- objektivnost
- profesionalna kompetentnost i dužna pažnja
- stjecanje i održavanje znanja i vještina
- pažnja kojom obavljamo svoje poslove
- povjerljivost
- profesionalno ponašanje
LIST – tvrtka kojoj se vjeruje!